Doorgaan naar hoofdcontent

AH Restaurantactie

De AH spaaractie is een samenwerking tussen Iens en Albert Heijn. Bij besteding van € 10,= bij Ah krijg je één restaurantzegel en bij tien zegels heb je een volle spaarkaart. Via de site ahrestaurantactie.nl kies je een restaurant dat deelneemt aan de actie en maak je een reservering. Bij inlevering van de spaarkaart ontvang je het tweede driegangenmenu gratis.

De actie was ooit opgezet om de Nederlander kennis te laten maken met de duurdere, soms sterrenrestaurants. Het tweede menu gratis maakte zo'n restaurant betaalbaarder. Een mooie gelegenheid dus om restaurants uit te proberen. Tegenwoordig is het bijna een must om mee te doen anders tel je niet meer mee en gaat de gast naar de buren. Voordelig voor de klant maar niet voor het restaurant. Er moet door het deelnemende restaurant een bedrag worden betaald voor elke reservering. Samen met het gratis tweede menu moet de winst dus komen van de drankjes en bijvoorbeeld een extra gang.

Hoewel ik niet een zegelspaarder ben heb ik dit jaar wel meegedaan aan de spaaractie. Ik hou van uit eten gaan en wilde graag nieuwe restaurants ontdekken. Ik spaarde met hulp van buren en familie 12 kaarten bij elkaar. Inmiddels is de actie afgelopen, maar kun je nog tot eind januari 2017 je gratis tweede menu reserveren. Ik heb tot nu toe 7 restaurants met mijn vriendin bezocht.

Robin Food
Ik kende het restaurant niet, maar mijn vriendin ontdekte dit bijzonder pareltje op de Veluwe. Het restaurant ligt in een bosrijke omgeving op een bungalowpark net buiten Beekbergen. Bij de combinatie bungalowpark en restaurant kwam bij mij de gedachte verdelede friettent naar boven. Maar niets is minder waar. Robin Food is een gezellig restaurant met vriendelijk personeel en fantastisch eten dat met zorg is klaargemaakt en mooi gedecoreerd wordt opgediend. Ik heb hier de meest malse biefstuk ooit gegeten.

Robin Food - Beekbergen

Kriebelz
Brasserie Kriebelz is mooi gelegen in Terwolde met uitzicht op de weilanden en boerderijen, zeker in de avondzon. Ik was hier eerder geweest en heb hier genoten van hun Dekselse pannetjes.
De verwachting was dus hoog gespannen, maar helaas viel het nu wat tegen.
Gelukkig maakte het toetje veel goed.

Kriebelz - Terwolde

Ei van Columbus
Het Ei van Columbus is de buurman van Robin Food. Ik ben er vaak langs gereden, maar nooit de stap gezet om er te gaan eten. En nu dus wel met de Ah restaurantactie. De actie werkt dus blijkbaar wel.
Mijn vriendin en ik zaten met de andere gasten die via de actie hadden gereserveerd in een apart deel van het restaurant. Dat was geen probleem, het was een gezellige ruimte die in open verbinding stond met het andere deel. Je kon zelfs via de tuindeuren het terras op.

Het eten was verrassend goed. Mochten we bij Robin Food en Kriebelz van de kaart kiezen hier hadden ze een speciale kaart voor de Ah-actie met keuze uit diverse voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Aan te raden zijn de proeverij van soepen, de Ceasar salade en de cheesecake.
Ei van Columbus - Beekbergen

Don Quichotte
Gelegen in het centrum van Apeldoorn, in het Proeverijstraatje dineer je in dit restaurant in een huiselijke sfeer. Hier ook een beperkte kaart met een mooie variatie van vlees-, vis- en vegagerechten. En de opmerking dat je altijd buiten deze kaart om kunt bestellen als er echt niet iets voor je bij zit. Top. De gerechten zijn met zorg bereid en dat proef je. Aanraders zijn de roodbaarsfilet en de brownie.
Don Quichotte _ Apeldoorn

Smaakmakers
Restaurant Smaakmakers is gevestigd in het Princess hotel in Epe. Het restaurant ligt prachtig temidden van de bossen nabij Epe. Dineren kon zowel binnen als buiten. Het was een mooie avond dus het werd het terras. De menukaart was goed opgezet en bestond uit drie prijsklassen. De Ah-actie viel binnen de prijsklasse 'Lekkere'. Daarnaast kon je ook kiezen, met bijbetaling, uit de twee andere categorieën: 'Heerlijke' en 'Culinaire'. Alle gerechten zagen er smakelijk en netjes opgemaakt uit. Het smaakte voortreffelijk en de bediening was zeer goed. Een verrassend goed restaurant. Aanrader: kippendij met couscous.

Smaakmakers - Epe
Alexandros
Alexandros is een Griekse taverne en zit in het centrum van Apeldoorn. Bekende schotels, zoals de Hermesschotel en gerechten uit de Griekse keuken kunnen hier worden besteld. Voorbeelden zijn gyros, tzatziki, suvlaki en baklava. Het eten is goed, maar hier en daar wat karig. Aanraders zijn kefdedakia en baklava.
Alexandros - Apeldoorn

Het Herdertje
Restaurant Het Herdertje ligt aan de hoofdstraat in Voorthuizen. Dit restaurant is een echte aanrader. Het mooie terras ligt besloten en is 's avonds gezellig verlicht. Ideaal voor een warme zomeravond. Ook binnen is het gezellig en ruim opgezet. De gerechten zijn geweldig. Behalve een sensatie voor je tong zijn de gerechten ware kunststukjes. De Aziatische touch geven de gerechten een extra dimensie. Aanraders zijn de Chef's plate en de tiramisu.

Het Herdertje -Voorthuizen

Populaire posts van deze blog

Route 62

Amerika heeft Route 66, die dwars door de VS loopt van Chicago naar Los Angeles. Ook Zuid-Afrika heeft zijn eigen Route: Route 62. Dit is de langste wijnroute van de wereld die loopt van Kaapstad naar Port Elizabeth. Wijngaarden Route 62 is de alternatieve route voor de N2 tussen Kaapstad en Port Elizabeth. De schilderachtige route slingert door vele landschappen van de Oost- en Westkaap. Onderweg rijd je door wijnvelden van o.a. Robertson, de fruitgaarden van Barrydale, de Karoo woestijn, langs mooie plaatsjes, watervallen en bergpassen. Swartberg-pas Calitzdorp is bekend om haar port, Montagu om zijn Muscadel. Montagu heeft daarnaast ook heetwaterbronnen. Oudtshoorn is dé struisvogel hoofdstad. Bekende passen en kloven zijn de Cogmanskloof en de Swartbergpas. Route 62 - Zuid-Afrika Bijzondere stops langs de route zijn  Ronnie's sex shop   en Diesel and Creme Route 62 Zuid-Afrika

Gambiaanse gewoonten

In november 2013 was ik met mijn vriendin in Gambia en maakte ik kennis met de gewoonten en (eigen)aardige gebruiken van de 'Smiling Coast van Afrika' zoals dit West-Afrikaanse land genoemd wordt. Via een kennis, die eerder in het jaar in Gambia was, had ik de naam van een betrouwbare gids doorgekregen. Hij werkte bij een lokaal reisbureau, gevestigd voor het hotel waar we verbleven. Het kantoortje, dat er niet erg uitnodigend uitzag, bestond uit vier muren van klei, met twee ingangen waarin geen deur zat en een laaghangend rieten dak. Aangekomen bij het reisbureau kwam er direct een man op ons af. Hij stelde zich voor als Lamin. Ah, dat was toevallig, dat was de naam die ik doorgekregen had van mijn kennis. Bijzonder dat we direct de juiste persoon hadden. Ik haalde nog even voor de zekerheid de opgeschreven naam erbij: Andy Lamin Sanneh stond er. Ik liet hem het briefje zien en vroeg of hij dit was. 'It's not me', zei hij. We moesten zijn collega hebben die ook La

Stadswandeling Maastricht

Maastricht is uitermate geschikt om te voet te verkennen. De stad aan de Maas heeft een gezellig centrum met veel horeca, steegjes, gebouwen, pleinen en bruggen. De route die ik heb gelopen voert je langs een aantal bezienswaardigheden van de hoofdstad van de provincie Limburg. Beginpunt is het Monseigneur Nolenspark. Ik neem je mee linksom via de Nieuwehofstraat. Hier loopt een deel van de oude stadsmuur. Stadsmuren Maastricht Via de Zwinkelput en de Heksenstraat loop je door de Bonnefantenstraat. Hier is een onderdeel van de Universiteit van Maastricht gevestigd. Behalve hier zitten de faculteiten verspreid door het centrum. St. Servaasbasiliek Maastricht Loop verder via de Ezelmarkt en de Papenstraat naar het Henric van Veldekeplein. Hier staat de Basiliek Sint Servaas, Je komt nu op het Vrijthof. 's Zomers is het plein één groot terras. Vrijthof Maastricht Al zin in een koffie? Wandel dan na het Vrijthof rechtsaf de Dominicanerkerk binnen. Hier is be